menusearch
nadrabad.ir

ممنوع بودن پذیرایی در مراسم خاکسپاری

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ دوشنبه
(0)
(0)
ممنوع بودن پذیرایی در مراسم خاکسپاری
ممنوع بودن پذیرایی در مراسم خاکسپاری

به نام خدا

اهالی محترم روستای نادر آباد

سلام علیکم

با شیوع و افزایش آمار جانباختگان بر اثر بیماری کووید۱۹، یکی از معضلات فعلی برگزاری مراسم تدفین این افراد در حضور خانواده ها و بستگانشان است. آیا مجاز هستیم با شرکت در این این مراسم که طبیعتا تجمع در آنجا نیز به وجود خواهد آمد شرکت کنیم؟ جواب تا حدّ امکان خیر

اگـر چـه بزرگداشـت درگذشـتگان و تسـلیت گویـی بـه بازمانـدگان، بخشـی از مراسـم آیینی و مذهبی و فرهنگ غنی ایرانیان اسـت،ولی با توجه بـه شـیوع بیمـاری کروناویـروس جدیـد و احتمال انتقال ایـن بیمـاری در تجمعـات و بـه منظـور پیشـگیری از مخاطـرات جبـران ناپذیـر، توصیه می شود تا حد امکان از حضور در مراسم تدفین خودداری کنید.از سـوی دیگـر، احتمـال انتقـال از افـراد حاضـر در تجمعـات وجود دارد و بایـد تا حد امکان از قـرار گرفتن در تجمعات مربوطـه و ایجاد تراکـم خـودداری کـرد. بهتر اسـت در ایـن دوره ی خاص، تسـلیت گویی هـا عمدتا به شـکل تلفنـی یا از طریق اینترنت و شـبکه هـای اجتماعی و غیرحضوری باشـد.

مدت زمان برگزاری مراسـم بایـد بـه حداقـل ممکـن کاهـش یابـد و از خـوردن، آشامیدن و پذیرایی به هر شکل در کل مراسم باید ممانعت به عمل آید. دسـت دادن، روبوسـی و بغل کردن جهت عرض تسـلیت و تسلی خاطر بازماندگان نیز می تواند برای هر دو طرف خطرناک باشـد.

توصیـه مـی کنیم هـر گونـه مراسـم دعـا و عـزاداری بـه صـورت انفرادی و در منزل انجام شود و از تجمعات خودداری کنید.همچنین می توانید مراسـم صـرف غـذا و دیگـر نـذورات را بـه زمـان دیگری که شـرایط اپیدمی مرتفع شده است، موکول کنید و یا هزینه های آن به شکل دیگری در موارد عام المنفعه صرف کنید.

لذا یاد آوری می شود با توجه به تاکید مقامات شبکه ی بهداشت و درمان و مسئولین ذیربط در صورت عدم رعایت اصول فوق وبروز هر گونه مشگل مسئولیت به عهده صاحب مجلس خواهد بود .
    با تشکر – خانه بهداشت ؛ شورای اسلامی ودهیار ی روستای نادر آباد